Vali Yavuz’dan önemli açıklama… Kocaeli’de iş yerleri kapanacak mı?

KOTO’da esnaflara yönelik düzenlenen toplantıda konuşan Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, "Şu anda hiç bir yeri kapatmak istemiyoruz" dedi.

Haber albümü için resme tıklayın

Kocaeli, yüksek riskli iller arasına girdi. Pazartesi günü Kocaeli’nin yüksek riskli illerde uygulanan yasaklara dönmesi bekleniyor. Bu kapsamda aksi bir karar alınmazsa Kocaeli’de restoranlar, lokantalar ve kafeler kapatılacak. Kocaeli’de ise esnafların durumunun daha kötüye gitmemesi için çeşitli yollar aranıyor. Bu kapsamda Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, Covid-19 sürecinde lokanta, restoran ve kafelere yönelik uygulanan kontrollü sosyal hayat kuralları kapsamında görüş alışverişinde bulunmak amacıyla Kocaeli Ticaret Odası’nda düzenlene toplantıya katıldı. KOTO’da düzenlen toplantıya, KOTO meclis üyeleri ve esnaflar katıldı.

Toplantıda bir konuşma yapan Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, tedbirlerin elden bırakılması gerektiğini bir kez daha tekrarladı. Yavuz, “Bu dönemde en çok üzüldüğümüz kesim esnaflarımız olmuştur. Hepsiyle iletişim halindeyiz. Yaşanan zorlukları biliyoruz. 2020 yılı içerisinde hükümetimiz Kocaeli ilimize 2 nokta bir milyon destekte bulunmuştur” dedi.

Virüsün yayılmasının engellenmesi için haraketliliğin engellenmesi gerektiğin ifade eden Vali Yavuz, “Bu ülkenin sorunlarını biliyoruz çözümü için ne yapmalıyız? En başlıca sorunlarda biri olan evdeki hareketliliği çözemedik. Peki bunu nasıl engelleyeceğiz ilçe ilçe kontrol ediyoruz Gebze ve Darıca’dan İstanbul kaynaklı virüsün yayılması sosyal hareketlilikle alakalı. Misafirlikler devam ediyor halbuki iş yerlerinden daha çok bulaşıldığı söyleniyor. 345 adet ev dolaştım makamımda bir sürü insan ağırladım ben ve yanımda ki kişilerde virüs belirtisi hiç olmadı çünkü önemli olan maske kullanımı. Okulları açmamıza gerektiğine inanıyorum çünkü bu salgın ile yaşamayı öğrenmemiz gerek. Kocaeli ile ilgili bazı rakamlar vereyim hayatını kaybedenlerin %83.5 i 60 yaş üstü sırası gelen 60 yaş üstü vatandaşlarımızın aşılarını yaptırmaları gerek sizin aracılığınızda bir kez daha söylüyorum lütfen aşı karşıtlığı yapmayın. Bilim Kurulu’nun söylediklerine uyalım aşı olunacaksa olmalıyız” diye belirtti.

Vaka sayılarının arttığını ifade eden Yavuz, “Sizden rica ediyorum kendinizin polisi olun biz artık kimseyi uyarmak istemiyoruz. 1 yıl oldu, herkesin kuralları bilip uyması gerek artık. Sosyal duyarlılığa uymamız gerek.  Vaka sayılarımız artıyor. İstanbul çevresinde olan ilçelerimizin vaka sayısı artmakta. Bu işin çözümü bireyde kaynaklı herkesin başına dikecek kadar polisim yok. Herkesi denetleyemeyiz kendimiz bu sorumluluğu almalıyız.  Biz halkımıza güveniyoruz. Esnaf eşraftır esnafın olmadığı bir şehir karanlıktır. Az kaldı biraz daha sabredin. Aşılama konusuna çok özen gösterin.” dedi.

Vali Yavuz, “Şu an için bir kapanma yada yasaklarda genişlemesi gibi bir durum yok” diye de belirtti. Yavuz, “Kuralları uyulması halinde hiçbir mekanda kapatma gözükmüyor. Denetimlere devam edeceğiz. Bu kadar denetim ve ceza yazmaktan da şikayetçiyiz kurallara ve önlemlere uyulduğu sürece hiçbir esnafımızın iş yerini kapatmak istemiyoruz” dedi

Vali Yavuz’un konuşması sonrası esnaf ile soru cevap kısmına geçildi.17 yıldır kafe restoran işletmecisi olan Mehmet Yıldırım, “En fazla fedakarlığı bizim sektörümüz yaptı. Yeri geldi otobüsleri, otelleri gördük üzüldük. Belli bir saat kısıtlaması ile açtık. Benim kendi adıma aldığım  destek toplam 2 bin lira. Ciro kaybı desteği hesaplamasında 2019 ve 2020 yılına oranlara yüzde 50 azalmış olması gerekiyor. Ciro kayıp desteğini alamıyoruz çünkü o rakamlara ulaşılmaz. Biz senenin 365 günü 16 saat çalıştık. Bu durumda ayakta kalmamız çok zor. Vakalar tırmanmaya devam ediyor. Vakaların düşmesi için ekstra bir girişim olacak mı? Farklı tedbirler alınacak mı?” diye sordu.

Cevap veren Vali Yavuz, “Yeme içme mekanlarında sıkı denetimin sebebi buralarda maskenin indirilmesinden kaynaklanıyor. Mesafe salgında etkili bir şeydir. İnsanlar yemek yerken maske takamayacağına göre bulaş riski artıyor. Baştan beri söylüyoruz, Günah keçisi olarak sizi görmüyoruz. En başından beri söylüyorum yayılma evlerde. Hayatı durdurarak sistem kuramıyorum. İnsanları anlamıyorum neden bu kadar ev ziyareti yapılıyor. İnsanlar Kovid’e geçmiş olsuna gidiyor. Gündüz saatlerinde kafeler gayet de dolu. Kafelerde az bir müşteri yok” dedi.

Kartepe’de alkollü eğlence mekanı işleten Zafer Batu ise, “Son aylarda öyle bir baskı yaptık ki, otelimizi kapatılma evresinde geldi. Geçtiğimiz aylarda bize bir belge geldi. Otelinizde tutulan tutanaklardan dolayı ruhsatınız iptal edildi yazıyordu. Bizim ruhsatımız iptal edildi. 70 tane aile ekmek yiyordu” ifadelerini kullandı. Konuyu vali yardımcısına devreden Vali Yavuz toplantı sonrası iletişime geçilmesini istedi.

Yağız Kebabın sahibi Cevdet Seyran, “Kovit ile birlikte personel ise savaş veriyoruz, kiracıyız mülk sahibi ile savaş veriyoruz, tedarikçi ile savaş veriyoruz. İnsanların yemek yemeye geleceği saatte kapatıyoruz. 21.00 olursa bizim için daha iyi olur. Ramazan’da da daha uygun olacak” dedi.

Mehmet Cezayir ise, “Biz geçen hafta açıldık. Açıldığımızda bir yoğunluk oldu. Vakaların artması ile beraber esnafta kapanma korkusu oldu. Bu sektörün kapanmaması öncelikli isteğimiz. İşletme kurallarına uyanla uymayanların ayırt edilmesi lazım” dedi. Öneriye Cevap veren Vali Yavız, “Bu karşılıklı bir anlaşma. Yürüyüş yolunda kafeler tıka basa dolu. Bu normal zamanda bile normal değil. Kapalı olması bizim tercihimiz değil. Sevmediğimzi bir şey. Sizden ricamız elimizi ayağımızı bağlamayın” dedi.

Kafe İşletmecisi Eray Bodur, “Biz denetim ekipleri içerisinde gönüllü olarak yer almak istiyorduk. Okuduğu maddeyi kendine göre yorumlayan işletmecide de denetimci de var. Geçtiğimiz hafta bize valilikten bir şablon geldi. Biz mekanları gezip oturma düzenini belirleyip bir şablon haline getirelim. Mekanın girişine asalım. Gelen denetim ekibi, düzen değişime uğradıysa cezai işlem o şekilde uygulansın” dedi.

11 Mar 2021 - 11:54 - Güncel

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Koz Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Koz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Koz editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Koz değil haberi geçen ajanstır.

Yakup - ZERRE KADAR İNANMIYORUM COVİT OLAYI TAMAMEN ÇAKMA ÜLKEDE KITLIK ADINA HER YOLA BAŞVURUYORLAR AKP GİTSİN COVİT FALAN TARİHE KARIŞIR

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Mart 17:49

Ersoy Kandemir - Sağlıkta liyakatsizler ve cemolar idareci olduğu sürece bir gelişim beklemiyorum,dün iyi gidiyor diyordu Seddar bey,bugün ne oldu demezler mi adama

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Mart 12:04

YAKUP - @Ersoy Kandemir 01 nolu yoruma cevabı: TALİMAT O YÖNDE

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Mart 17:49

Kocaeli Markaları

Kocaeli Koz, Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (262) 332 00 52
Reklam bilgi

Anket Sizce HDP kapatılmalı mı?