Sezon bereketli ama balıkçılar da akaryakıttan şikayetçi… “Mazot fiyatları yüzünden palamut bolluğuna sevinemedik”

1 Eylül’de av yasağının sona ermesiyle balık çeşitlerinde bolluk yaşandığını söyleyen esnaf Emrah Vahdet akaryakıttan dert yanarak, “Bu sene sezon bereketli, müşterinin de talebi iyi ama akaryakıt gideri belimizi büküyor. Tek seferde bin liralık mazot parası öderken artık 5 bin liralık mazot yakıyoruz, satamadığımız balıklar da çöpe gidiyor” dedi.

Yasemin Kaya
Yasemin Kaya Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Geçtiğimiz palamut yokluğu çeken bu yıl ise palamut bolluğu yaşayan balıkçılar bu kez de sürekli artan akaryakıt fiyatlarından muzdarip. Zamlardan önce tek seferde bin liralık akaryakıt bedeli ödeyen esnafın cebinden artık 5 bin lira çıktığını söyleyen balıkçı Emrah Vahdet, hareketlilik başlasa da sürekli gelen zamlar nedeniyle kâr oranlarının düştüğünü ifade etti.

‘MAZOT FİYATLARI YÜZÜNDEN PALAMUT BOLLUĞUNA SEVİNEMEDİK’

İzmit Balıkhan’da esnaflık yapan Emrah Vahdet hamsi ve palamutta berekette yaşandığını vatandaşın en çok palamut satın aldığını belirterek, “1 Eylül’de av yasağının sona ermesiyle balıklarda bereket gördük özellikle de palamutta. Hamsi de de sorunumuz yok bu yıl. Geçen sene palamut bulamıyorduk, yoktu ama bu sene palamutta büyük bereket var şükür, müşteride de sorun yok, en çok palamut satıyoruz. Fiyatı da 30-50 lira aralığında değişiyor” ifadelerini kullandı.

‘KAZANCIMIZIN ÇOĞU AKARYAKITA GİDİYOR’

Akaryakıt masrafları nedeniyle balıkta bu sene yaşanan bolluğa sevinemediklerini söyleyen esnaf Vahdet, “Bizim ürünlerde sıkıntımız yok bu yıl ama akaryakıt masrafları kazancımızı çok düşürüyor. Hamside de palamutta da bolluk var ama ava çıkınca 5 bin liralık mazot parası ödüyoruz, zamlardan önce bu tutar bin liraydı. Açıkçası akaryakıt yüzünden balık bolluğuna sevinemedik bile. Müşteri gelse de giderlerimiz çok yüksek. Bunun dışında elektrik faturalarımız çok yüksek geliyor 700 lira gelen elektrik faturamız 1500 lira gelmeye başladı. Personel çalıştırıyoruz, bir işçinin günlük yevmiyesi 250 lira. Balıklar satılamayınca direk çöpe gidiyor. Tazeliğini korumak mümkün değil.

‘PALAMUTA BÜYÜK TALEP VAR’

Vatandaşın talebinin en fazla palamutta olduğunu ifade eden Vahdet, “Geçen sene palamut yoktu şu an palamut mevsimi, hamsiye fazla bir talep yok.  Vatandaşın da en çok palamuta talebi var. Fiyatları da boyutlarına göre değişiyor çünkü gramına göre satıyoruz. Tanesi 1 kilogram gelen palamutta var 700 gram olan da var. Bu yüzden 30 liraya da 50 liraya da satabiliyoruz. Sonuç olarak ürün açısından ama akaryakıt masrafları çok fazla. Tek seferde bin liralık mazot yakarken artık 5 liralık mazot yakıyoruz. Pazarcılar ve seyyar satıcılar bizden daha düşük fiyata satabilir onların dükkânları ve giderleri bizimkiyle aynı değil. Karadeniz hamsi çeşidinde de daha sezon başlamadı onlar 1,5 aya sonra avlanmaya başlar.” diyerek sözlerini tamamladı.

GÜNCEL FİYAT ARALIĞI:

03 Eki 2022 - 12:15 Kocaeli/ İzmit- Güncel

Muhabir  Yasemin Kaya

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Koz Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Koz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Koz editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Koz değil haberi geçen ajanstır.

Pronectus.. - Serpil Yalçınkaya....Bu İNSAN i davranışınızı içtenlikle kutluyorum..Büyük Sevap kazandığınıza emin olun...4 EKİM HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ nüz can dostlarınızla kutlu olsun...Karamürsel sahilinde ki tüm Kediler ve Köpekler ellerinizden öper....!!!)))