banner613
banner559

Kocaeli’de pandemi onları çok fena vurdu… “Umuttepe’de resmen doğal afet yaşandı”

banner418

Pandemi süreci Umuttepe’de bulunan esnafı fena vurdu. Birçok işletme kapalı bir vaziyette beklerken açık olan işletmelerde sinek avlıyor

banner482
05 Ekim 2020 Pazartesi 11:44

banner603
banner535

mehemt kaya

Pandemi süreci sebebiyle Kocaeli Üniversitesi’nde güz yarıyılı eğitim-öğretim dönemi uzaktan eğitim olması sebebiyle üniversite kampüsü sessiz kaldı. Öğrencilerin memleketlerine gitmesi ve kampüsün sessiz kalması Umuttepe esnafını oldukça olumsuz etkilemiş durumda. Birçok esnaf dükkanını açmazken dükkanını açan esnaflarda tabir-i caizse sinek avlıyor.

“İŞİM VAR DİYE AVUNUYORUM”
Umuttepe’de küçük bir market işleten ve aynı zamanda abisiyle birlikte Cadde Katık’ın ve Sarıyer Börekçisi’nin işletmeciliğini yapan esnaf Recai Demirci pandemi süreci sebebiyle oldukça sıkıntı çektiklerini dile getirdi. İki dükkanı açmadıklarını yalnızca marketi açtıklarını söyleyen Demirci, marketinde gelirlerinin zararlarını karşılamadığını söyledi. Demirci açıklamalarında; “Pandemi sebebiyle okulları kapattılar. O günden beri hiçbir destek yok. Kendimiz bir şekilde burayı ayakta tutmaya çalışıyoruz. Bu dükkanı açmasam ürünlerin tarihi geçer. Sadece bunun için açıyorum. En azından işim var diye avunuyorum işte ama asla gelirlerim giderimi karşılamıyor. Açmasam daha iyi elektrik yakmazdım en azından.” dedi.

umuttepe

“DAHA NE KADAR DAYANABİLİRİZ BİLMİYORUZ”
Sözlerine devam eden Demirci; “Cadde Katık’da bana ait yan taraf. Öğrenci olmadığı sürece orası dönmez. Bir tüp olmuş 90 TL. Oranın ustası var personeli var. Asla kurtarmıyor yani. İnanın ki birikimlerimizden harcıyoruz. Daha ne kadar dayanabiliriz bilmiyoruz. Sarıyer börek de bize ait. Abimle ben bakıyoruz bu üç yere ama Cadde Katık ve Sarıyer kapalı. Ne yapacağız bilmiyoruz. Okulların açılması lazım. En azından kendi işimizi çevirip kiralarımızı ödeyecek duruma gelmemiz lazım ya da devlet yardım etmeli. 3 ay ertelediler tamam ama benim yapabileceğim bu diyorlar. Mülk sahipleri de haklı olarak kiralarını istiyor. Bizler de devletimizden bir şekilde yardım bekliyoruz.” ifadelerine değindi

İZMİT’İN EN YÜKSEK KİRALARININ OLDUĞU BİR YER
Umuttepe’de hizmet veren ve Umuttepe’nin en meşhur kafelerinden olan Bermuda Joker Kafe’nin sahibi Gökçen Olurluk resmen isyan etti. Olurluk esnafın Umuttepe’de resmen doğal afet yaşandığını, esnafın kan ağladığını dile getirdi. Gökçen Olurluk; “Bu cafenin diğer illerde de şubeleri var. Bu bölgede yapılan yatırı tamamen öğrenciye yönelik yapılmış yatırımlar. Kira ve diğer giderleri de yüksek. İzmit’in en yüksek kiraları yürüyüş yolu demiryolu caddesi aynısı burada da var ve burası sezonluk çalışan bir yer. Burası sadece öğrenciye çalışıyor. Şubat ayında öğrenciler ara tatile çıktılar. Bu güz döneminde işletmeler tam 1 ay kapalı kaldı ve insanlar bu ayı tadilatlarını yaparak, borçlanarak geçirdi.” dedi.

umuttepe

“13 AY BOYUNCA FAALİYET YOK”
Gökçen Olurluk sözlerinin devamında; “İkinci sezona da yüklü satın alarak yapıyoruz. Mart ayında da pandemi süreci başladı. İç işleri ve sağlık bakanlığının genelgesinde mart ayında önce cafeler kapandı ve daha sonrasında da okul tatil edildi. Sonra bu süreç uzatıldı. Haziran ayında da normalleşme sürecine girildi ve Türkiye’de ki işletmeler açıldı. Türkiye’de normalleşme süreci ise Umuttepe’de işlemedi. Görünen süreçte yüzde yüz 13 ay boyunca faaliyetimiz yok. Kapalıyız. Burada yurtlar, kafeler, kuaföründen burgercisine, kırtasiyesinden bakkalına her yer aynı. Burası dağın başı. Burada basit bir bakkal 5 bin TL veriyor kirasına. Cafe ve restoranlara yapılan yatırımlar milyonluk yatırımlar ve Türkiye’nin ekonomisi de belli. 13 ay burada esnaf çalışmadan nasıl ayakta duracak?” ifadelerine değindi.

“1 MİLYON TL YATIRIM YAPTIM”
Umuttepe, geçen Giresun’da olan seli yaşıyor. Orada esnafın çalışmaları durdu, hiçbir şey yapamadılar. Umuttepe’de öyle. Belediye’den zabıta geliyor masalar mesafeye uygun mu diye bakıyor. Ya zaten müşteri yok neye bakıyorsun? Buradaki esnaf yüzlerce insan demek. Yüzlerce insan buradan ekmek yiyor. Ne halimizi soran var. Ne gelen var. Sadece denetlemeye geliyorlar. Ben buraya 1 milyon TL yatırım yaptım. Bir heyet oluşturduk Büyükşehir Belediyesi’ne gönderdik. Hiçbir şey yapılmayacağı söylendi. Şimdi yazılı dilekçe hazırlıyoruz. Bütün esnaflardan imza toplayacağız. Bu dilekçeyi de hem İzmit Belediyesi’ne hem de Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

umuttepe

“BU KÜÇÜCÜK YERİN KİRASI 3 BİN 500 TL”
Umuttepe’de hizmet veren Erdal Bakkal’ın sahibi Osman Eröz ise açıklamalarında; “Gidişatımız hiç iyi değil. Biz burada öğrenci varken güzel iş yapan bir yerdik. Burası tüm yerler öğrencinin burada yaşadığı 8 aya göre plan yapıyor. Burada 3 ay tatiller, 1 Mayıs, ramazan bayramları gibi toplam tatilleri devreye katarsak 1 ay oluyor. Yani toplamda 4 ay kapalı duruyor normalde burası. Pandemi sürecinde ise okullar kapatıldı ve bu bize daha büyük yükler ekledi. Buranın kiraları da yürüyüş yolu kiralarıyla aynı. Bu küçücük yerin kirası 3 bin 500 TL. Sıfır gelirle dayanacak gücümüz kalmadı. Arabamı sattım bisiklet aldım. Evden iş yerine onunla geliyorum artık.” dedi.

“YÖNETİCİLERİN BECERİKSİZLİĞİYLE SÜREÇ ÇÖZÜLMÜYOR”
Sözlerinin devamında devletin süreci yönetemediğini vurgulayan Eröz; “Mart’ta tatile çıkılıyor dediler sonrasında uzatıldı bu süreçte de bu hale geldik. Bu ilk dönem de okullar açılmazsa tam bir yıl olacak. Şu an okullar açık olsaydı senle bunu bile konuşamayacaktık. Burası tıklım tıklım olacaktık. Bir kadın bir düğünde 160 kişiye bulaştırmış. Bir kadın 160 kişiye nasıl bulaştırabiliyor? Sen buna nasıl müsaade edebiliyorsun? Türkiye’nin pandemiyle mücadelesi bu işte. Biz burada sahipsiz kaldık.Bir takım yöneticilerin beceriksizliğiyle bu süreç çözülmüyor. Bütün ülkeler okullarını açabilirlerken biz açamıyorsak bir şey yanlış yapılıyor demektir.” diyerek sözlerini noktaladı.

banner31

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mert Meriç - 2 hafta önce
bugüne kadar sattığınız fahiş fiyatlardan elde ettiğiniz kar, sizi 50 sene ayakta tutar. endişe etmeyin.
Serdar - 2 hafta önce
Öğrenci gelsede nasıl kazıklarız diye kara kara düşünüyorlardı.